העובד העצמאי והביטוח לאומי- הידעת?

  • על פי חוק הביטוח הלאומי עובד עצמאי הוא מי שעונה על כל התנאים הבאים:
    • מי שעוסק במשלח ידו 20 שעות בשבוע בממוצע לפחות.
    • מי שהכנסתו החודשית הממוצעת ממשלח ידו עולה על 50% אחוז מהשכר הממוצע.
    • מי שעוסק במשלח ידו 12 שעות בשבוע, והכנסתו עולה על 15% אחוז מהשכר הממוצע
  • עובד עצמאי עשוי להיות זכאי לקצבאות הביטוח הלאומי: אימהות, ילדים, מזונות, שאירים, בני משפחה של נפטר מתאונת עבודה/התנדבות, בני משפחה של נפטר בפעולות איבה, פגיעה בעבודה, מילואים, נפגעי גזזת, נפגעי עירוי דם (איידס), נפגעי תאונות, נכות, שירותים מיוחדים לנכים קשים, ניידות, פגיעה בזמן התנדבות, קצבת זקנה, הבטחת הכנסה, נפגעי פעולות איבה.
  • עובד עצמאי חייב לשלם את דמי הביטוח עבור עצמו למוסד לביטוח לאומי. גובה התשלום מושפע מגיל העובד ומהכנסותיו. יש להקפיד על פתיחת התיק במוסד לביטוח לאומי עם פתיחת העסק.
  • עובד עצמאי רשאי לקבל הכנסה נוספת כשכיר, הכנסה שאינה עבודה ו/או מפנסיה.
  • ההכנסה המינימלית לצורך חישוב דמי הביטוח הלאומי שווה ל–25% מן השכר הממוצע לחודש -  2,272 ₪. סכום זה הוא הסכום הקובע לעסקים המכניסים סכום הקטן מסכום זה. סכום ההכנסה המרבית לחודש הוא  43,240 ₪.
  • עובד אשר בחר להפסיק להיות עובד עצמאי חייב להודיע על כך בכתב לסניף הקרוב לאזור מגוריו.

| עובד עצמאי || ביטוח לאומי |

 

אל תחכו לרגע האחרון...
שנת המס 2014 הסתיימה זה מכבר, והמועד האחרון להגשת הדו"ח השנתי מתקרב בצעדי ענק.

זכרו, המועד האחרון להגשת הדוח הוא ה – 31.5.15, אל תחכו לדקה ה- 90... נשמח לסייע

______________________

 

זוג או פרד?

מה בין הנהלת חשבונות כפולה להנהלת חשבונות חד צדדית? איזה עסק חייב באיזו שיטת הנהלת חשבונות? ומי מהם חייב בדיווח המקוון למע"מ?
על כך במאמר הבא